Äter på egen tillrik

Då är vi ett steg framåt igen.
Nu äter de på egen tallrik, hittills har jag matat var och en i mitt knä, för att se deras ätbeteende. Vissa äter ju sakta andra kastar i sig. Det är viktigt att veta för att hålla koll så att inte någon blir utan.
De flesta äter ungefär lika, Den svarta hanen är glupps, kastar i sig och den vita hanen med stubb han äter väldigt sakta,
Det är så kul att se hur de med liv och lust går in för att äta det de har på tallriken.
Just nu blandar jag i lite köttfärs i fodret för att de ska tycker fodret smakar gott.
I morron så blir det inget mer köttfärs utan då är det fodret som gäller. Fodret är ju utprovat för att valparna ska få i sig allt de behöver. Jag har haft Royal till alla mina valpar och till vuxna hundar. De har haft fina magar hela tiden och jag tycker att de har mått bra på det.
Jag tog kort när då åt, men jag vet inte hur det blev med de bilderna. D går inte att visa.
Får ta nya nästa mål.
Men jag sätter in lite bilder av nattningen i går kväll. Det är snart helt omöjligt att ha valplådan kvar som sovlåda på natten, för snart är de över kanten. Jag har velat ha den kvar för att de ska slippa ligga direkt på golvet, det är ju vinter och golven kan vara kalla för så små valpar.






Så här snöit har vi här.


Jag tycker det vore skönt att se gräset snart. Är trött på sön.

Kommentarer
Postat av: Pamela

Så ljuvliga de är!! o så stora de börjar o bli :) Så mysigt det ser ut m snön!! Vill också ha snö, e trött på vårt slaskväder i skåne!! haha.! Kram Pamela o Kimba

2009-02-04 @ 15:26:10
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Tuula

Hej Pamela, ja kanske man ska vara glad för snön, för slask det vill jag ju egentligen inte ha jag heller :-)

2009-02-04 @ 16:06:39
URL: http://www.perroflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0