Valparna 5 veckor

Jag har försökt föra in filmer på you tube igen. Men tyvärr så fungerar de inte. Jag försöker göra det i gammel datorn
och troligen är den för seg för att det ska funka. Så det blir ingen ny film före måndag nästa vecka.

Men jag berättar lite om dem.
I dag var det vägning och alla väger kring 2400- 2800g så nu börjar de skilja sig lite från varandra. Nu börjar en tid då de är mycket mer vakna och de börjar skilja sig lite från varandra i kynnet. Några är lite kvickare på benen och förföljer Trullsa över köksgolvet. Andra är något lugnare och pysslar med lite undersökande verksamhet. Bla så får sopborsten sig en duvning så gott som alltid när de får syn på dem, de drar ut den på golvet och sen morrar de åt den otäcka saken som inte morrar tillbaka trotts att den år hårig.
De brottas en hel del med varandra och känner efter vem som är starkast. Trullsa leker väldigt mycken med dem, rullar runt på golvet och de får klättra. Men ska de på tuttarna så sticker hon undan.
Nu är det inte tutt mat när som helst på dygnet, utan Trullsa väljer att mata dem ca 4-5 ggr under dygnet.
Alla är jätte intresserade av maten jag kommer med och äter med stor aptit, nu är det 5 ggr/dag
I morgon får jag min dator får jag hoppas, så att jag kan lägga in lite mer bilder och så får jag hoppas att filmerna jag lagt ut på you tube ska fungera bättre i den.
i helgen så är det Bertil och barnbarnen Elin och Linn som kommer att sköta de små, när jag själv åker på uppfödarseminarium.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0