Valparna 6 veckor

Nu har valparna hunnit bli 6 veckor. Det är full rulle hemma här nu. Det är sov perioder och dessemellan full fart. De springer målmedvetet och får av och till "perrorejs". Det är när de bara springer runt run så mycket benen hinner med.
Klorna växer som ogräs, vet inte hur många gånger jag klippt dem vid det här laget.
Nu äter de 4 ggr om dagen, Trullsa tuttar dem bara lite, mest är det nog ett socialt tuttande, hennes tuttar har minskat så det finns nog inte så mycket mjölk mer.
Hon leker väldikt mycket med dem nu, hon fostrar dem med mycket varsam hand, det är så kul att sitta och titta på dem när de härjar runt i köket.
Vi har haft minst en person varje dag som varit hör och hälsat på både barn de senaste två veckorna. Det är så jätte bra för valparna att de rör sig folk här. Alla valpar är mycket sociala och slänger sig på dem som kommer, biter och sliter i allt och alla.
En hel del envishet har jag sett hos dem, de är mer eller mindre föremåls intresserade alla. Nosen slår de på om man gör ett litet korvspår på golvet. En av tikarna ska bli specialsökshund och jag ser verkligen arbetsvilja i båda tikarna. Arbetsvilja ser jag också i alla hannar. Dessa små krabater är verkligen frammåt.
Alla väger ca 3kg, matlusten är det inte fel på. Jag håller igen lite så att de inte blir för runda om magen, små valpar får inte bli för stor för fort.
Jag kommer fortfarande inte in på min hemsida tyvärr. Men i morrn kommer Stina så får vi se om jag får igång allt. Det vore ju kul att kunna gratulera tvååringarna på hemsidan också.
Det är så trist, med you tube, jag har försökt ett otal gångenr försökt få in filmsnuttar men den tar inte emot dem, vet inte varför. men jag fortsätter färsöka igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0