Dagen efter

Dagen efter valpdagen, känns som jag har sovit stående på huvudet. Kroppen värker så jag nästan inte kan gå.
Men det blev nog många muskler som fick en rejäl genomkörare, det är ju inte av ondo det heller, men det gör fruktansvärt ont, det är bara att stå ut. Men vad gör man inte för att få vara med på nått sånt här. Känns som det är värt all värk jag får.  
Sitta i valplådan och hjälpa till kostar på. Ja ja nu får jag sluta gnälla, det här går över, men just nu känns det för jäkligt när varken rygg, nacke eller ben vill samarbeta.
Trullsa och valparna har haft en ganska lugn natt. Vist har det varit lite pipigt ibland, men i det stora hela lungt. Hon var bara ut en gång i natt och så fort in igen.
I går åt hon  nästan inte nått, men sent i går kväll fick jag i henne lite stekt ägg och valpfoder. Nu i dag efter att hon varit ut så blev det valpfoder utan att jag trugade.
Det som oroar mig lite är att hon inte fick ut två av moderkakorna, pratade med Strömsholm i går kväll och fick lite lugnande besked. Så nu tempar vi henne och håller koll på flytningarna. De menar att kroppen fixar det mesta själv. Men ser vi att det blir läskiga flytningar värre än det är nu, så ska vi ta kontakt med en veterinär. Tempen låg på 38.9 i går kväll och det är ju inget alarmerande, i dag ungefär lika.  Det är bara att vänta och se.

Kommentarer
Postat av: Jenny och Ayesha

Grattis!

Vilka underbart fina små valpar! Om du mot förmodan inte skulle hitta nya bra hem åt dom kan de få bo hos oss allihop!

...eller kanske inte, men drömma kan man ju...

Ge Trullsa en stor puss på nosen från mig och sköt om er allihop!

2009-01-09 @ 13:18:00
Postat av: Monica / Bonizas Hundskola

Åhhh... jag vill gosa.... jag vill mysa... jag vill känna den underbara valpdoften. Kan du inte skicka lite doft till mig????? Åhhh vad jag vill vara där hos dig nu.

2009-01-09 @ 15:13:02
URL: http://www.bonizashundskola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0