Lördag

Då har vi fixat bort julen. Tänk så man är, först är det så kul med att plocka fram julsakerna och så vill jag fort ner med dem igen. Nu vill jag ha in ljuset så mycket som möjligt. Jag längtar verkligen efter vår, sol, och värme. Men får nog väta någon månad till innan det infrias.
Valparna växer och frodas. Nu syns springan i ögat lite, så det är inte många dagar kvar innan de har öppnat helt.
Jag börjar se skillnad i kynnet lite, Den vita hanvalpen är nog den som är tystast och lugnast, en av tikarna är ganska bestämd när hon talar om att hon är hungrig, då skriker hon till, så Trullsa får väldigt bråttom att mata. 
Den vita hanen med brunt på öronen är otroligt duktig på att hitta spenen även om han har sovit bakom ryggen på henne. Det går med raketfart när han kravlar sig dit.

Sen har vi haft besök av barnbarnen Linn och Elin ,de älskar att vara här och bara sitta och titta på dem insupa doften av dem men inte gulla riktigt nä. Snart kommer de väll att vara här så mycket de bara hinner.
Trullsa och Diza har jag släppt ihop för någon dag sen, det går jätte bra. Diza är väidigt nyfiken på de där pipdjuren där i lådan. Så det blir nog en jätte bra lekmamma av henne om några veckor.

Valparna är nu 9 dagar.  Det går verkligen fort.


Man måste ju gulla lite med Trullsa och Diza ockås.

Sen hade vi lite besök i fågelstugan, :-)


Kommentarer
Postat av: Monica / Bonizas Hundskola

Vad dem växer. Så lik dig ditt barnbarn är. Trodde först det var ett foto från när du var ung :-)

Du har väl ingen katt??? Här hänger talbollarna vid takåsen för annars blir fåglarna kattmat.

2009-01-18 @ 10:24:45
URL: http://www.bonizashundskola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0