Mask och kloklippningsdagen

Nu är det dags att avmaska alla valparna. Jag kommer att maska av alla hundar samtidigt även Diza.
När hundarna lever så nära så är det nog risk att om en har mask så får alla.
Mask har alla valpar som föds, så detta är nått som alla uppfödare gör, dessutom ska det göras flera ggr innan valpen flyttar. När valpen har kommit hem till valpköparen ska den också maskas av, så att allt är borta.

Sen börjar klorna bli långa på de små så från nu så kommer klorna att klippas en gång i veckan.
Jag hoppas att jag kan vänja dem att tycka det är en trevlig stund vi ska ha.
Det underlättar för valpköparna att få en valp som inte stretar emot när detta ska ske.
Jag hoppas att alla valpköpare tänker klippa någon millimeter varje vecka från att de kommer hem, ta en av veckodagarna till kloklippar dagen. Här har vi Söndagar.
Det blir en rutin och man behöver inte få en hund som blir rädd för att bli klippt.
Fyller på med bilder här från klippningen.


Kommentarer
Postat av: SARA AXELSSON

HEJ PÅ ER ,, OJ VA DE VÄXER SÅ SÖÖTA ; )JÄMNA OCH FINA VALPISAR.JAG LÄNGTAR TILL VI OCKSÅ HAR ETT GÄNG. FÅ SE NÄR DORA DRAR IGÅNG,, OHL-GHA LÖPER NU IAF. MEN HON MÅSTE JU VÄNTA.

VI KIKAR IN SNART IGEN

KRAM S

2009-01-21 @ 16:43:16
URL: http://www.miatas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0