Vägning

Tänka att det gått två veckor sen valparna föddes.
Det är helt otroligt mysigt att sitta vid valplådan och bara njuta av dem.
De gillar verkligen att man gullar med dem och de ser ut att njuta i fulla drag.
Nu går allt så fort, rundstaven som är i lådkanten måste monteras bort i dag,
nu är de så stora så de kan fastna under den.
Jag vägde dem och det visar sig att de fortfarande är väldigt jämna i storlek.
Tikarna väger 950 och 960 Hannarna väger mellan 1005 till 1090 så inte är
det många gram som skiljer mellan dem.
Alla är jätte duktiga på benen, kravlar runt med en vådlig fart.
Jag har delat av min stora valplåda med en biabädd för att de inte
behöver kravla bort sig och så har Trullsa möjlighet att ligga nära dem om hon vill komma undan lite,
sen har det fungerat jätte bra när jag bytt under valparna. då får alla ligga i biabädden en stund.
När jag ser att Trullsa inte längre tar redapå allt kiss och bajs så kommer jag att ta bort biabädden och ersätta det med tidningspapper. Då får vi se om de lär sig att där är toaletten :-)

Så här ser de ut nu när de väger ca 1kg.


Kommentarer
Postat av: Monica / Bonizas Hundskola

Åhh vad söta dem är. Kan du inte skicka hit lite valpdoft???

2009-01-20 @ 21:59:19
URL: http://www.bonizashundskola.se
Postat av: Tuula

Hej Monica!

Jag skickar doften nu,,,,,,,,kan du känna dem ;-)) kram Tuula

2009-01-20 @ 22:27:45
Postat av: Ulla Sundelin

ilka söta valpar du har fått.Jag har semester den här veckan.Bor hos Lillis i borlänge hela veckan,hemma håller dom på att instalera fjärrvärme.Nu ska vi åka till Anna och hälsa på.Om du vill skriva så kan du skriva till lillis.då blir hon så glad för hon blir så sur när folk går in och inte ger en kommentar.

2009-02-02 @ 14:16:28
URL: http://lillisvera.blogg.se/
Postat av: Anonym

ilka söta valpar du har fått.Jag har semester den här veckan.Bor hos Lillis i borlänge hela veckan,hemma håller dom på att instalera fjärrvärme.Nu ska vi åka till Anna och hälsa på.Om du vill skriva så kan du skriva till lillis.då blir hon så glad för hon blir så sur när folk går in och inte ger en kommentar.

2009-02-02 @ 14:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0