Valp nr 6 har kommit

Nu tror jag det är färdigvalpar för Trullsa, hon ligger här med sina 6 valpar. Sista valpen var en brun jätte fin hane med lite vitt på. Åven den vägde 370 g, kullen var väldigt jämn i vikt men mycket ojämn i färg. Vi får se om det kommer någon mer, men jag tror inte det. Trullsa är så lugn hon har varit ut och kissat, sen fort in igen.
Matte är nog rätt förvirrad av jobbet och av lite dåligt med sömn. Men förvirringen är nog av lycka också.
Tänk att få vara med om detta igen, det är så härligt. Se dessa små knyten komma till världen.
Nu ska jag försöka få i mig lite mat och sen ska jag ta hand om Diza lite, hon är nog ganska förskräkt över vad som har hänt här i valprummet.
Hon har luktat på mina händer och ser bara förvånad ut.

ps. stavfelen om det är några bjuder jag på :-) orkar inte läsa igenom det jag skrivit.

Kommentarer
Postat av: Monica / Bonizas Hundskola

Åhhh vilken underbar bild. Får jag låna den och lägga på min blogg???? Jag är såååå glad för din skull. Ge dukiga Trulsa en stooor kram från mig. Vad jag skulle vilja åka till dig nu haha

2009-01-08 @ 14:44:00
URL: http://www.bonizashundskola.se
Postat av: Tuula

Tack Monica! Klart du får lägga den på din blogg. "ler"

2009-01-08 @ 14:51:18
Postat av: Anna Nygårds

Åh! Får gratulera. Har följt er här på bloggen ,men jag är dålig att berätta det. Vad härlig bilden är. Det måste vara helt fantastiskt att vara med om en valpning. Hoppas alla mår bra o växer o blir stora. Kram Anna & Rolex i Leksand

2009-01-08 @ 16:01:01
Postat av: Lotta/ Kennel Lottass

Grattis till valparna! Helt underbara är de! Nu känner jag att valpsuget kommer här också:)Fast vi får allt vänta till sommaren. Kramis på er och lycka till!

2009-01-08 @ 17:40:46
URL: http://www.kennellottass.se
Postat av: Sara Axelsson

GRATTIS TILL DE SMÅ, OCH VA BRA DET GICK ; )JAG RINGDE TILL DIG HÄROMDAN MEN I ANNNAT ÄRENDE,,SÅ KOM JAG OCH TÄNKA PÅ ATT NI VÄNTADE SMÅTT,,,,

KRAM S

2009-01-08 @ 18:45:44
URL: http://www.miatas.se
Postat av: Tina

Grattis till valparna.

2009-01-08 @ 19:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0