100 års fest.

Nu är festen för Bertil och Helena över. Vi slog ihop deras födelsedagar till en 100 års fest. Jätte lyckat blev det. Med levande musik glada gäster och mat som alla tycket om.
Jag har haft sådan prestations ångest för detta så när valparna flyttat så startade mitt planerande. Vänner skulle bjudas in, maten skulle planeras, sånghäften skulle fixas, levande musik var ett måste, lokal skulle också fixas så det blev några sömnlösa nätter, men allt blev klart. Glada och trevliga gäster kom och förgyllde Bertils och Helenas dag.
Jag tycker det är så härligt att få göra detta för dem.
Barnbarnen och alla runt mig hjälpte till så mycket som möjligt.
Elin och Linn bakade kladdkakor, Helena gjorde förrätten, jag fixade huvudrätten. Dukning och pyssel fick vi hjälp av kompisar med. Elin och Linn var helt otroliga att serva under festen, allt bara flöt på.
Nu kan jag andas ut och börja tänkta på att hälsa på valparna, det ska bli så kul. I dag blir det Nemo i Borlänge som får besök i morgon åker jag till Norberg och hälsar på Freja2 (två av valpköparna har döpt sina valpar till Freja i denna kull, så då blir det en siffra efter för att jag ska kunna hålla isär dem)
Fredag får vi se vart vi tar vägen. Eller så blir det kanske nästa vecka som vi fortsätter att besöka dem som bor i Ludvika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0