Livstecken

Nu var det ett tag sen jag uppdaterat.
Men förkylningen har tagit musten ur mig och orken har inte riktigt funnits.
Valparna har ju flyttat det är bara Bernad som är kvar. Fortfarande så funderar jag på att plasera om honom till en halvoder familj. Finns det någon där ute som bor i närheten av oss och känner för att kunna ta hand om honom så hör av dig.
Bernard är mycket social, han har varit med mig i både ridhuset och i andra situationer där det finns mycket människor.
Han visar inga rädslor utan är helt frimodig och strosar runt, luktar på allt och alla, när han blir trött somnar han i mitt knä eller på golvet bredvid mig.
Jag kan resa mig och göra saker utan att han omedelbart följer efter även om han är i en främmande miljö.
Så jag tycker verkligen om hans sätt att tackla nya situationer.
Han bjuder gäran upp till lek, kastar jag en sak och han hämtar den så kommer han gärna tillbaka med den och vill leka. Han kan dessutom leka själv, hittar han en boll så kan han sysselsätta sig själv en bra stund, bära på den, kasta iväg den jaga den och fånga den, det ser verkligen kul ut.
När något skrämmer honom så kommer han sättande och söker tryggheten vid mina fötter, men snart så är han där och tittar efter vad det var som var otäckt. Jag gillar verkligen hans temperament och jag har stora förhoppningar om att han blir en härlig vuxen hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0