Dizas dräktighet.

Nu har jag börjat tempa Diza så att jag får lite koll på hur dräktigheten går frammtå.
Hon har fortfarande en ganska hög temp. i går låg den på 37,6 och i dag 37,4. 
Det jag ser är att det inte kommer igång någon valpning just nu i alla fall..
När tempen dyker ner till ca 36 och börjar vända uppåt igen, då vet jag att valpningn kommer igång under det närmaste dygnet.
Diza är innåtvånd, lite tröttare än vanligt, sover en hel del, kelen och ligger ofta med huvudet mellan tassarna om ni förstår hur jag menar. Hakan är platt mot golvet.

Hon har burit valparna väldigt långt inne men så plöttsligt ser vi att hennes mage har som fallit ner.
Då orkade väll inte musklerna hålla emot längre. Men hon är fortfarande väldigt smidig och hon orkar följa
med på promenader utan några problem. I natt höll hon på att böka runt i valplåda en hel del. Men sen somna hon
lugnt och tryggt.
Nu går vi en spännande tid till mötes.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det börjar närma sig...vad spännande med halvsyskon till våra små gull:) Här hemma blir det snart full fart. Kramar från oss i Smedjebacken

2009-05-11 @ 21:54:05
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Stina

Vilken mage...vad spännande!

2009-05-12 @ 08:44:34
Postat av: Anneli Vestlund

Vilken mage och vilka "tuttar"! Hur många finns där inne tro? Vi väntar med spänning.

Lycka till med valpningen!!!



Kramar från Meja o Anneli

2009-05-12 @ 22:22:10
URL: http://www.lindekrull.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0