Valparna 1 vecka

Då har första veckan gått, alla valpar mår bra, äter och frodas. Alla väger närmare 600 och någon över.
Diza fortsätter att mata och vara duktig mamma. När det blev så många valpar kommer jag att börja stödmata med köttfärs när de fått ögon vi ca 2 veckor. Jag tror att det är bra för tiken så att jag avlastar henne lite.

De har fått så långa klor alla så i dag kommer klotången fram för första gången, annars river de sönder tiken det är inte så skönt för henne. Sen blir det att klippa klor minst en gång i veckan.
Förra kullens klor  växte som ogräs, vi får se om det är lika med dessa.
I kväll ska vi hjälpas åt att ta bilder på dem, jag har inte velat krångla så mycket med dem den första veckan, det är nog att man lyfter dem för att väga dem.
Det kommer nog någon bild här och sedan under deras knapp på hemsidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0