Nu är jag redo.

Ja då är det dags att börja skriva igen.
Datorn har fått den sista smörjelsen för den här gången och nu hoppas vi att den funkar ett tag framöver.
Dagarna går och våren är här. Ja kanske inte metrologiskt men i luften känns det att, nu, nu, är det på väg åt rätt håll. Solen skiner och det är så otroligt härligt.
Var ut med hundarna nu på morgonen, lite farligt för mig att gå med dem för mig, det är halt och så måste jag fortfarande ha käpp.
Men jag släpper dem och vi struttar runt på grannens gård och vår egen där det går att gå utan stora snövallar och is.
I går var lilla ljuvliga Freya här och fick en ny frisyr. Tänk att hennes kvalite på pälsen är exakt som Dizas i den åldern ca 10 mån. Underull hur mycket som hellst och jätte fina lockar. Så börjar man klippa och märker att det är som en filt där under, väldigt ulligt. Så var ju Diza just när vi var i Bromma och hade perrospecialen. Veckan innan var jag bara tvungen att klippa  ner henne hon filtade ihop helt.
Nu har Dizas päls blivit jätte bra och jag hoppas att även Freyas blir lika fin som sin mammas.

Lite vinterbilder på Goa goa Freya, hon har blivit ganska ljus men är så söt. Hon har verkligen ett härligt temperament social, trevlig, snäll. Vad kan man mer begära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0