KICK-OFF


I går var det kick off på vår klubb här hemma i Säter.
Vi räknade till ca 100 personer och säkert 75 hundar. Vi hade Rally, Agility uppvisningar och prova på. Vi fikade och pratade med massor av trevliga hundägare. Trullsa och Diza hade sina bitar som de var med och visade upp.
Trullsa gick Rallybanan och dessutom visade hon alla konster hon kan. Rulla, snurra, gå slalom, städade upp sina leksaker och lite andra konster som hon kan. Hon hälsade på både stora och små människor, det är jätte kul och klappar tar hon alltid emot. Hundar är hon inte så förtjust i så dem hälsade vi inte på.

Diza gumman var helt otrolig på Rallybanan, hade det varit tävling så hade vi fått över 90 poäng nästan klockrent. Så nu blir det nog tävling för henne om två veckor. Hade inte tänkt anmäla men gör nog det. Lite nosande höll hon på med men inte alls så mycket. Jag är så glad över min goa goa Diza.
Diza hälsade på både barn och vuxna med glädje. Hon pussade på alla hon blev klappad av. Det var en liten flicka som ramlade på henne och hon blev inte ens rädd. Bara tog ett kliv bakåt och så fick hon en puss.

Börni fick vara med och hälsa på både människor och djur, han är bara snäll och go på alla sätt. Backar inte för någon. Han kommer det nog att ta lite tid att få träningsfärdig :-) han ska nog gå lite allmänlydnad först.
Tyvärr så hade jag naturligtvis inte kameran med, men hoppas få lite bilder från kompisar så lägger jag ut dem sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0