Tränade Rally

I kväll var vi och tränade Rally för Lena T i Borlänge med Trullsa och Diza.
Det har verkligen hänt saker med bägge hundarna och jag tycker det bara blir bättre och bättre med dem bägge två.
De är så otroligt olika att jobba med.
Trullsa är ett litet energiknippe som gärna piper och stuttsar på banan, troligen av frustration. Hon är ivrig och går det inte tillräckligt fort så kommer detta fram.
Nu kom jag på att jag skulle jobba innan jag gick ut på banan med henne och det gick otroligt mycket bättre på banan sen. Så nu har jag hittat modellen för hennes träning. Sen är det bara att finslipa på hennes kunskaper.
Diza däremot är väldigt lugn och arbetsvillig. Hon är verkligen en som vill göra mig till lags, henne måste man peppa på väldigt mycket så att hon förstår att hon gör rätt. Men lena tyckte att hon också hade kommit mycket längre än sist vi träffades.
Börni har vi tränat lite konster med nu i helgen, han är verkligen följsam och villig att göra diverse konster och en massa annat kul. Så jag kommer snart att börja träna Rally med honom också, men jag vill ha lite mer fotgående och följsamhet på honom innan jag börjar träna in momenten.


Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Härligt det låter att du kommit igång igen. Här händer inte så mycket.Jag skuttar på kryckor ett tag till så det blir inget tävlande för oss i sommar Men vi kommer igen. Ses väl i Smè! / Anna

2010-05-03 @ 10:37:53
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Carina Sundberg

Underbart att höra att du är på banan igen!

Vi önskar LYCKA TILL och kör hårt!!!



CARINA och ZALLE

2010-05-04 @ 09:07:11
Postat av: Tuula

Tack Carina, ja jag är på benen och tränar på. Så får vi se vad det ger i framtiden.

Men du har varit och fått Bir vinst i Danmark har jag hört, ni är verkliben duktiga. GRATTIS säger jag.

Anna, Det är jätte kul att ha kommit igång igen.

Tack båda Anna och Carina att ni skrivit här.

Vi ses i Sme-backen

2010-05-04 @ 22:30:15
Postat av: Anneli

Härligt att höra att du kommit i gång med träningen i gen! Ser fram emot ditt besök i morgon.



Kram Anneli

2010-05-04 @ 22:35:00
URL: http://www.lindekrull.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0