40 dagar efter parning

Trullsa visar nu verkligen att hon är dräktig. Hon vill gärna krypa under möbler, men stannar inte långa stunder. Det är som hon rekar om det är en bra platts att föda på. Tuttarna är rejält uppsvällda och vi har sett på henne när hon går att hon tar längre tid på sig. Magen är spänd och har börjat bula ut. Förut har hon och Diza kunnat hålla jämn takt, nu får hon finna sig i att Diza är mycket snabbare. Hon har börjat äta mer och är sugen på allt. Foder är fortfarande ingen riktig höjdare, men allt som vi äter är jätte gott åtminstone luktar det godare tycker hon. Men hon är fortfarande jätte pigg och glad, hon busar och jobbar som vanligt, även om orken kanske inte riktigt är den samma. I dag har vi kört specialsök och det är toppen tycker båda hundarna. När man jobbar hemma så här så blir det ju att man jobbar med te, eller kantareller, det är vad som bjuds. Jag hoppas i framtiden kunna prova jobba med annat med dem. Arena var ju den som jag jobbade med för att få henne att hitta droger. Det har jag inte gjort med de andra två. Men att börja jobba med det är ingen omöjlighet och jag tycker det är en utmaning att i framtiden kunna lära dem söka det. Men så här kan man ju använda det som en aktivitet och hundarna får jobba med huvudet. Det är tröttande och stimulerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0