Hanhunden Paavo

Vi jag och Marika beslutade gemensamt att inte Paavo ska komma hit än.
Marika hade inte riktigt platts i bilen och då kom vi överens om att han ska komma någon gång i vår istället.
Det känns bådeoch att han inte kommer. Trullsa är ju parad och det kan ju vara bra för henne att vi inte tar in en ny hund i flocken just nu. Samtidigt så känner jag att det hade varit jätte kul att ha han här, han är en så trevlig hane med mycket humor, snäll och arbetsvillig.
Jag hade tänkte att testa Rallylydnad med honom :-). Så kanske han hade haft lite nya färdigheter tills han åkte tillbaka till sin matte. Men det får vi kanske ta upp sen istället.
Men vi fortsätter att diskutera olika allternativ och tanken finns att eventuellt ta in en annan hanhund som ska finnas
här hos mig, vilken kan användas i avel här i Sverige. Men inget är klart än utan bara på diskutionsstadiet.

Trullsa och hennes dräktighet, tror jag framskrider. Vi vet ju inte riktigt än om hon är det, men jag tror mig se att så är fallet. Hon stonkar lite när hon lägger sig och sen är hon inte så kvick på benen längre.
Diza springer lätt ifrån henne och Trullsa blir rejält frustrerad av det. Hon skäller när hon jagar hihi det låter som drevet går när de härjar runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0