Resultat från Lydnads cupen

Ja då har vi alltså utfört vår första lydnadstävling.
Det var 11 startamde och vi startade sist, pga, att Diza löper. Det för att inte störa hanhundarna. 
Som jag sa förut så har jag inte tränati lydnad överhuvudtaget med henne utan bara, allmänlydnad och rally. 
Varför ajg gjorde detta är för att jag ville se hur mycket hon kan jobba med mig i nya situationer med hjälp av det hon lärt sig förut. Det här visar ju att all träning ger framgång och att man kan använda sina erfarenheter i nya situationer. 
Det var 11 startande och vi blev 9 med 99.5 poäng. I en riktig tävlig så skulle det här vara en dålig poäng det är jag medveten om. Men i den här situationen så är jag både stålt och impad av min älskade Trullsa.
Nu ska vi börja finjustera vissa moment och även jobba på linförigheten så klart. så kommer nog våra poäng bli bättre.
Vi fick tre nollor.
Fört var det när hon skulle stå kvar när jag gick vidare, där satte hon sig. Sen var det aporterinen hon har aldrig haft en apportbock i munnen. Sen var det i plattsliggningen, där kom hennes signalkänslighet fram, tidtagarens ben somnade hon stod nära mig och hon stod och ruskade benet det gillade inte Trullsa utan hon skällde ut henne och sprang fram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0