Skogen

Tänk så skönt det är att ha tillgång till skogen när man ska ut med hundarna. Ingen av mina har någon stark jakt i sig. Så jag behöver aldrig vara rädd att de drar iväg efter några djur.
Här hemma på gården så går rådjuren i vid tomtgränsen och hundarna på gården, de är så vana med varandra att ingen av dem är rädd.
Men nu till skogen vi var i idag. Alla bara älskar det springer och jagar varandra, fram och tillbaka, inte mer än 20m från mig, för det kan ju hända kuliga saker kring matte.
I dag lekte vi hämta leksak leken. De gillar verkligen det. Sitter och väntar medan jag gömmer, i dag fick de se åt vilket håll jag gick och jag gick tillbaka och visade åt vilket håll de skulle gå. Det för att lära in tecken, som jag kan använda i andra situationer också. Det här har vi ju gjort i olika varianter förut också, det är aldrig fel att backa bandet ibland.
Diza är nog lugnare än hon brukar vara, hmmmm undrar om hon är dräktg :-) 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0