Skogen

Nu börjar blåbär, lingon och kantareller bli plockningsbart och vi måste ju också försöka få hem lite av dessa skogens läckerheter.
Jag på fyrhjulingen och Bertil tog bilen med hundarna. Sen åkte vi upp en bra bit så långt som det gick att åka bil, sen fortsatte hundar och husse till fots och jag på min fyrhjuling. Lite svamp hittade vi och lite blåbär, lingonen får vi allt vänta med att plocka de är nog inte mogna riktigt än.
Men hundarna hade så kul, sprang och busade för fullt, de älskar att springa och härja med varandra. Djupa traktorspår och lera var det också, Diza älskar att ligga och gosa sig i leran, så hon som är långpälsad var ju inte någon vacker syn kan jag lova.
Därifrån åkte vi till en sjö och så fick de sig ett härligt dopp. Vi slapp sessutom leran i huset.
Men dagen började med att vi klippte ner Börni, det är ångestladdat att ta av den underbara pälsen och få fram en hund där i allt detta.
Men nöden har ingen lag.


Här är de kopplade igen, vi blev inte ensamma i skogen utan det kom fler
bärplockare, De kanske inte uppskattar bösiga hundar i snåret.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Börni var ju jättefin under lockarna!

2009-08-06 @ 23:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0