Åter en ny dag

 I dag var valparna väldigt morgontidiga. De har sovit till ungefär 7 på morgonen men i dag var de vakna redan vid 6.
Hungriga som små vargar och sen sugna på att busa.
Så det blev en matning och sen ut på köksgolvet för full rulle. Tänk om man vore lika pigg själv. "ler"
Nu ligger de små juvelerna och sover som små lamm.
Alla är verkligen framåt och orädda. När ytter dörren går upp och någon kommer in, så sitter alla och tittar nyfiket och väntar på vem som kommer in.
När valparna gör något som skrämmer dem, som att de fick en hylla att falla ner, det skramlade rejält och för mig var det ju för sent att göra nått. Det var bara att observera vad som händer.
Alla stannade upp, de tittade på hyllplanen och så ruskade de på sig och fortsatte leka.
Jag har en foderhink i plåt som jag lagt i köket den är det skramlande handtag på. När valparna i början kom åt den så blev de lite fundersamma, stannade upp och sen tillbaka och kollade det otäcka.
Jag ser att alla dessa valpar har ett stort mod, Dammsugaren var nog det läskigaste de mött hittills, men nu är även den mindre läskig. ·I slutet på denna vecka så kommer de att få följa med ut, de har ju inte sett snö än. Dessutom så har det ju varit ganska kallt så jag har inte vågat ta ut dem.
Men nu kommer det en mildare period, så då ska vi passa på.
Sen är det också dags att alla får på sig ett halsband, för det är nått som är viktigt att de inte protesterar emot när de ska åka hem. Många har lång väg hem, så de måste ju stanna för en kisspaus.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0