köttfärs

Nu har alla fått smaka på lite köttfärs med äggula. Alla smaskade och åt som de aldrig gjort annat.
Trullsa och Diza uppskattade också att få smaka på delikatessen.
Så nu kommer vi till nästa fas i utvecklingen, valparna ska börja äta fast föda.
Jag har alltid gjort så att jag gett alla valpar denna start, ingen kan motstå att smaka på det, nu blir det någon dag med
bara köttfärs sen börjar jag blanda ner lite uppblött valpfoder, som jag har kört med mixern, den ska vara slät som vällnig. När de börjar närmasig 5 veckor ska de äta flera mål om dagen med valpfoder då är köttfärsen  borttagen.
Trullsa brukar vara väldigt intreserad av valparnas mat, så resterna går hon gärna in och äter upp.

Diza är så nyfiken på de små, hon kan inte släppa blicken från dem utan ligger hela tiden utanför och tittar på dem.
Verkar som att hon också förundras över vad som har flyttat in här.
Livet med hundar är härligt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ååå vad mysigt det låter på filmerna. Jag längtar tills mina får flytta ut också. Dina valpar är jättefina. Har du några kvar? Jag köper allihop ;-)

Kram, Susanne

2009-01-31 @ 18:56:39
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0