Tröttdag.

Ja då blev det en natt igen med dålig sömn. Jag ska inte skylla på valparna för de har varit lugna. Det är jag som har mer ont än vanligt. 
Men ändå så har jag äntligen kommit igång med träningen av hundarna.Det har bara varit valpar hittills. Men i kväll ska jag och Diza på lydnadsträning och det ska bli jätte kul att träffa träningskompisarna och komma hemifrån lite.
Träningen hemma här bestod i lite klickersträning.
Trullsa blev jätteglad att få göra nått annat än dia valpar. Vi tränade slalom mellan mina ben, det blev nog rätt stressande för henne, för hon varvade upp. Så sen blev det att träna henne i att hålla tyst. Det är det jag ska hålla på med de närmaste dagarna. Få in ett tecken när hon ska vara tyst. Sen får jag föra in det i slalomen.
Diza fick träning att hämta en boll och lämna den i min hand. Hon gillade verkligen det, så nu börjar hon förstå vad det är jag vill ha ut av henne.
Valparna växer på, de har blivit riktigt runda om magen. Alla har börjat försöka lyfta magen från underlaget när de kravlar runt. Har de kommit för långt från mammas tuttar så är de snart där igen, även om de ligger bakom hennes rygg.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Gud vilka underbara små korvar! / Anna

2009-01-13 @ 16:16:55
Postat av: Anna Nygårds

Vilka härliga små korvar! / Anna

2009-01-13 @ 17:37:08
Postat av: susanne

Hejsan,

Vilken trevlig blogg du har och vad kul med täta uppdateringar om de små liven. Jag tasar in varje dag för att sukta lite, helt fantastiska.



Susanne

2009-01-13 @ 22:46:38
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0