Andra dagens kväll.


 

Valpen som var lite lös i magen på morgonen är nu helt som vanligt igen. Det var nog bara nått som inte var så märkvärdigt som tur var. Jag var i kontakt med Strömsholms djursjukhus i dag igen och
de säger att jag inte behöver oroa mig, jag var snabb in med henne och det behövde inte gå allt för långt med mjölkstockningen. Men nog var det lite otäckt när man ser att Diza gumman inte mådde bra. Vi får se till att hon inte äter så mycket och då avtar mjölkproduktionen och faran kan blåsas över. Hon har ju ätit ganska mycket under valparnas 4 första veckor men som tur var hade jag redan börjat minska ner maten åt henne innan detta tråkiga startade, det kommer inte att bli några problem att minska ner ännu lite mer.

Valparna har varit ute och sprungit runt på altanen i dag, det var verkligen full rulle på dem, tycket det var toppen i friheten. Några motorcyklar åkte förbi och de tycket nog det var lite läskigt men snart var det glömt och så busade de på igen. Nu sover de alla i valphagen som små söta björnungar. Är det lika fint i morgon som det varit i dag så blir det gräsmattan i morgon. Det ska bli skönt för dem att få komma ut på lite nya äventyr.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0