Rallylydnads tävling

Ja då har vi haft vår Rallylydnads tävling i söndags. Det kom 20 ekipage från när och fjärran till tävlingen.
Vädergudarna var med oss och bjöd på strålande sol. Vi har en underbar platts att vara på där vi har utsikt över sjön och lummiga träd att vila och vänta på sin tur under.
Jag själv var tävlingsledare så någon tävling blev det inte för mig i år. Allt gick så jätte bra, de tävlande var nöjda och allt flöt på . Vi är en samling människor som arbetar jätte bra ihop, alla viste vad de skulle göra och allt var så gott som perfekt.
Jag ser redan fram emot nästa tävling, men då hoppas jag att det är jag som är på banan och någon annan tar ansvaret. Men det är även kul att ha den biten och lära sig att hålla i alla tåtar, inte vet jag om jag var så perfekt i mitt arbete, men det var inte någon som klagade i alla fall. "fniss" så jag hade tur...

I dag ska valparna börja äta lite köttfärs och äggula, det ska bli spännande att ge dem lite får se hur matglada de är i det. Jag tar med kameran får se om jag ta någon bild samtidigt som jag matar.
I dag är det vägnings dags igen, får se hur mycket de har vuxit sen sist. Jag ser ju ändå att de växer, så därför gör jag inte det varje dag längre, det är bara onödigt att hålla på och lyfta dem till skålen, de är inte speciellt förtjusta i det.
Men att få lite smekningar gillas av alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0