Trullsa tävlade i Lydnad!!

Nu har vi börjat tävla i lydnad jag och Trullsa. Haha, ja det är inte klokt. Jag har ALDRIG tränat Trullsa i tävlingslydnad, så blev vi med på club cupen.
Jag tänkte att vi börjar stort haha, alltid får de andra lite att skratta åt. Men det gick förvånansvärt bra, vi fick bara två 0 trodde det skulle bli 0 på allt.
Jag har ju tränat Diza i lydnad så jag kan ju momenten, Trullsa är ju så glad när jag jobba så hon vill ju så gärna göra det jag säger åt henne, så därför fixa hon även detta.
Men nu ska vi starta finjusteringen och börja kämpa om priserna hihi.
Diza löper och är i höglöp nu. Så det blir att hälsa på Tjabo får se om kärlek uppstår.
Valparna som är kvar är jätte duktiga de kissar och Bajsar ute i snön varje morgon nu. De är verkligen härliga.
Jag har testat deras vilja att samarbeta och både Wira och Bernard är sugna på att ha mig med i leken, det bådar gott för framtiden.
Jag har dessutom testat deras förmåga att vilja leta efter mat, det är de också suveränt duktiga på.
Jag har gjort små korvspår och de nappar ögonblickligen och letar upp gobiten i slutet på spåret.
Wira som ska jobba med specialsök när hon blir stor är nog ett gott ämne för det. Verkligen villig att lära sig nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0