Äntligen är de här

Ja då har Diza ÄNLIGEN fått sina valapr. Hon var väldig orolig i går kväll och bäddade och flåsade. Sen skulle hon ut stup i kvarten ända fram till kl 3. Kl 03,25 är den första född en liten fin pojke. sen kom de en valp till och en till och..... Vet inte om det är slut än. Men nu har hon fått 9 st 5 pojkar och 4 flickor.  -Den sista är född 05,55 så inte har det tagit lång tid.
Men hur ska jag kunna skilja på dem, de flesta är helt bruna med vitt under magen. två av dem har mer vitt på huvudet och på halsen.
Diza har haft en väldigt lätt valpning, två krystar sen har de varit ute. Hon har slickat på dem omedelbart och tagist nästan alla navelsträngar själv. jag har ändå varit med och assisterat, torkat och stöttat. Sen är det ju inte lätt för henne att ha så många och inte lägga sig på dem eller så. Men hon är ändå väldigt försiktig. En har jag fått plocka fram som hamnade under henne.
Skriver mer sen. Vet inte hur jag stavat heller, kollar det sen, det känns som ganska oviktigt just nu. Bilder kommer också när jag får till det.

Kommentarer
Postat av: Pamela

GRATTISGRATTIS!! :D Hoppas allt gick bra o både Diza o valparna mår bra :)

2009-05-16 @ 08:15:50
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Alva

Grattis,

vad många valpar du fick!

2009-05-16 @ 08:37:10
Postat av: Stina

Grattis till fotbollslaget!

Ska bli kul att se alla sen...

Kram

2009-05-16 @ 08:54:07
URL: http://stinax.blogg.se/
Postat av: Marita Edin

Så bra att hon nu fått sina valpar! Jag har kikat in här så många gånger och väntat med spänning på att höra vad det blev, och hur många :-)

/Marita

2009-05-16 @ 10:05:28
URL: http://tasseriet.com
Postat av: Marianne

GRATTIS GRATTIS

till alla de fina små juvelerna.

och många blev det L

Kram Marianne

2009-05-16 @ 19:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0