Utställningen i Mora

Äntligen  hade vi premiär i utställningsringen. En aning ring rostiga är vi ju, det blev inte så många utställningar förra året. Sen har ju inte valparna varit på någon uttställning alls förut. Vi åkte till Mora och dit åkte även valparna ur vårkullen. Alla skötte sig jättebra
De som kom var Trulle, Nelson och Fanni, med hussar och mattar, sen hade jag ju Börni med mig. De andra två ur kullen bor tyvärr så långt bort så att åka till en inof utställning i Mora är lite väl långt.
Stina visade och det gick så jättebra. Tack Stina att du vill följa med och hjälpa mig. Utan dig skulle det inte blivit utställning för oss. Benet vill inte springa längre.

Det blev en rolig dag med mångar rosetter när vi åkte hem.
Bernard blev BIR Valp och BIG 1  och Fanni blev BIM

Fanni fick jätte fin kritik och hon är en mycket söt tik, verkligen könspräglad.
Domaren tyckte att Börni är en nästan färdig hund i lite förpackning. Hon blev nog
lite "mycket" förtjust i honom.

Trulle har vuxit ifrån sina syskon lite och hade blivit lite unghund jänglig.
Men har är verkligen välkroppad och stabil, en mycket fin kille är han.

Nelson fick också HP och är jätte fin. Han är ockås stabil i kroppen och en kol kille.
Sen blev det BIR till Trullsa och BIG 2 det är inte så fy skam det heller.

Dessutom tog vi hem både Uppfödar och Avelsgruppen Vi hade 5 ekipage mot oss i avelsgruppen och 3 i uppfödargruppen så utan motstånd var vi inte. Det blev det en härlig dag.

Vi fick 10 rosetter med oss hem att pryda väggarna med.
 
Jag som tyckte att Trullsa har så dålig päls efter att hon haft valpkull, men domaren tyckte att hon
hade perfekt päls. Så nu får vi se om det blir klippning eller inte.
Det hade inte blivit en sån härlig dag om inte ni valpköpare kom. så jag tackar verklgien för det.
Jätte kul att träffa er alla. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Pamela

Grattis Grattis!!! :D Inte illa alls!! :D

2009-05-31 @ 19:34:56
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Nanna

Stort GRATIS!!Det är tydligen i Mora man skall vara...;)

2009-06-01 @ 22:27:09
URL: http://la-sirenitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0