Valparna 2 veckor.

Nu har valparna blivit 2 veckor och utvecklingen går framåt med stormsteg.
Alla har nu ögon och benen använder de mer målmedvetet. När jag ska byta i hela valplådan så måste jag ju lägga dem på golvet bredvid mig, De far fram så man få passa sig så man inte trampar på dem, ena stunden så är de en blir bort och vipps är du nästan under fötterna.
Otroligt pigga och matglada fortfarande. I fredags maskade vi dem för första gången, De fick en klick Banmint pasta i munnen, fy då det va äcklligt. Kunde de spotta så skulle klicken flyga långt.
Diza är det lite synd om, med dessa stora tuttar i denna värme, hon ligger på golvet och flåsar, vi har inte vågat duscha henne som vi gör med de andra hundarna.
Men i morron ska jag ställa henne i badkaret och tvätta av magen och benen, det kommer hon att tycka är skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0