Diza och Börni har det rätt jobbigt nu.

Börni är så kär i sin syster, tur vi har ett hus som är lätt att avdela så att de slipper vara allt för nära varandra.
Men kommer hon åt så ställer hon upp sig för honom. Hon är tidig med det är nog ínte på mer än dag 8 och dag 11 ska vi träffa den tilltänkte hanen. Det är nästan så att jag blir nervös om hon gått längre än det är. Men jag vet ju att hon är så här, ställer upp sig tidigt och väldigt sent. Sist ställde hon upp sig upp till över 20 dagar.
Men spännande är det i alla fall, hoppas att Chanto och Diza fattar tycker för varandra och att det blir fina valpar efter dem.
På tisdag bär det av mot Bålsta och Chanto, där bor även min syster och hennes dotter med familj. Det blir att hälsa på dem och även bo hos syrran under veckan.
Trullsa och Börni får åka på pensionat till Helen, där de trivs jätte bra. Det ska bli skönt att bara ha en hund med, det är inte så lätt att hålla dem i sär när man inte är hemma, så det här var den bästa lösningen.
Tur vi hittat Helen som är toppen, hundarna bara älskar henne och jag känner mig trygg när de är där.
Det blir en resa på ca 7-8 mil enkel väg åt fel håll förstå på morgonen sen blir det hem igen, packa om för resan mot Bålsta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0