Lydnadskurs

Då har vi gjort klart en nybörjar kurs i lydnad jag och Börni. Han är jätte duktig och villig att lära. Nu är det övning som gäller.
Han har en härlig fotingång och verkligen en toppen kontakt.
Jag har problem med fotgåendet, måste lära honom att inte hålla sån ögonkontakt så att han får ett snett gående, det är inte det lättaste när man själv inte är så speciellt liten så att säga.
Men det är verkligen kul att träna på och när man har en hund som är så läraktig är också helt underbart.
Jag har ju fortfarande problem med gåendet, haltar en del och det ställer till lite för mig också.
Men jag tränar på och hoppas att jag snart ska fått tillbaka muskelmassan i låret.
Allt går framåt både med hund och förare. "ler"

Kommentarer
Postat av: Anneli Vestlund

Vad duktiga ni är Tuula!

2010-09-01 @ 22:51:53
URL: http://www.lindekrull.com
Postat av: Tuula

Ja, vi gillar ju det så kursen var verkligen givande och nått nytt lär man sig alltid. Börni lär sig att umgås med andra hundar det är också viktigt.. Men nu är det bara tärningen som fattas, mängdträning som det också kallas. :-))

2010-09-02 @ 12:12:29
URL: http://www.perroflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0