Tyvärr inga valpar i år.

Nu har vi åter varit i Bålsta och träffat Chanto. Men tyvärr så har tåget gått för denna valpkull.
Hon tog inte emot hanen hon hade gått ur sin period och fräste åt honom.
Nästa löp ska jag vara mycket mer observant än jag varit nu. Även om jag tycker att jag varit vädligt observant redan nu.
Det jag ska göra annorlunda är att jag kommer att ta utstryket tidigare och även ta ett blodprov när det är som allra bäst för parning.
Hon är svår att se på när hon sväller väldigt tidigt och ställer upp länge.
Jag var till Bålsta redan när hon var på dag 8 sedan 10-13 och även 15. Jag vet ju att dagarna 15-16 är de bäst för de allra flesta tikar, men för Diza gäller inte den regeln. Hon blev parad dag 11 förra gången.
Det blev mycket åkande men tyvärr inget resultat.
Vi får se fram emot början av nästa år, då jag planerar 2 kullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0