Rally kurs.

I går var vi på rally kurs jag Trullsa och Diza.
Jag är ju instruktör egentligen men ville friska upp minnet lite och anmälde mig till en fortsättnings kurs hos Kina och Tina på vår klubb.
Jätte kul med gruppen och toppen att träna på den nivån igen, Tina och Kina är duktiga att lära ut så det blev en givande kväll.

Trullsa hon pep sig igenom hela banan men henne får jag nog jobba lite annorlunda med hädanefter. Hon ska ha lite huvudbry först alltså utföra olika aktiviteter så att hon är lite trött i huvudet, då jobbar hon mycket bättre på banan.

Diza var jätte duktig, kanske lite för taggad hon också och vad hon gjorde var att bjuda på en massa beteenden som hon trodde att jag ville ha av henne. Hon är så otroligt glad när vi jobbar det blir bara bättre och bättre. Att hon förstör lite för oss på banan med sin glädje gör inte så mycket just nu, men jag måste jobba på det, så att hon får glädjen utanför banan och att på banan då jobbar vi bara. I alla fall en härlig kväll.

I kväll är det ungdoms grupp först sen blir det lydnadsträning med Börni. Egentligen skulle jag nog jobba lite med det även med Diza också så vi får se hur det blir.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0