Rallylydnad

 Då har vi haft den första klubb cupen i Rallylydnad.
Trullsa och Diza var med och tävlade och de är verkligen duktiga. Trullsa blir lite pipig på plan, hon är taggad och hon vill göra fortare än jag klarar. Men hon är oerhört följsam och tittar hela tiden upp i mitt ansikte och utför det jag ber henne om. Sen gör vi lite missar då och då, det händer. Men det är sånt man lär sig på.
Diza gumman hon är verkligen en underbar hund att jobba med. Hon är lugn och sansad, lyder min minsta vink. Hade inte jag gjort bort mig och tappade bort mig i bakåtstegen så hade hon fått mycket bättre poäng. Men nu toka jag till det och sånt är livet.
Tävlings instinkten är inte så hög för mig så jag bryr mig inte så mycket om vilken placering vi fick utan det är samarbetet med hunden jag tycker är det viktigaste och att vi har roligt tillsammans.
Trullsa kom på 5:e platts med 82 poäng och Diza på delad 3: dej platts med 87 poäng, denna gång.
Vi får fortsätta träna till nästa cup dag, så får vi se var vi hamnar då. Roligt är det i alla fall och det är huvudsaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0