Diza kräks...

I dag har Diza kräkts och vill inte äta, hon har ätit lite dåligt den senaste veckan. Men i dag mådde hon riktigt illa.
Jag har fjäskat lite för henne och hon fick lite ost för att magen inte skulle vara helt tom.
Men är det så att hon fortfarande inte tänker äta så får jag ge henne lite färskfoder, så kanske illamåendet släpper. 
Det är i tredje veckan som implantationen sker och det förefaller som om en del tikar reagerar på detta genom att må dåligt någon eller några dagar och hon är på dag 26.

På torsdag ska hon ultraljudas då får jag veta säkert och även mina valpköpare. Då kan man börja planera riktigt.
Nu har det ju blivit mycket varmare ute så pälsen åker nog av i dag eller i morgon. Hon har en helt underbar päls, inte en tova trotts att den är ca 10 cm lång. Hon är väldigt lik sin pappa tycker jag även om hon är feminin så klart. Samma härliga färg och även uttrycket är väldigt lika.
Jag klipper henne nu för att pälsen ska hinna växa ut lite innan hon får valparna, det kan ju vara riktigt kallt i februari.
Det får bli back on track täcke på när vi är ute efter det. Hon älskar sitt täcke, så fort hon får syn på den så kör hon i huvudet i den och försöker ta den på sig :-)

 


Kommentarer
Postat av: Petra & Merci

Och här håller vi tummarna så hårt att det börjar göra ont. I dag är det torsdag och jag är nyfiken. Hur har det gått ?

Kram Petra

2011-01-20 @ 17:25:34
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0